Boekomslagen
voor Uitgeverij Thema
Uitgeverij Thema geeft al 25 jaar boeken, spellen en waaiers uit waarmee mensen vorm aan hun persoonlijke ontwikkeling geven. The Ad Agency geeft met plezier vorm aan de boekomslagen, en zoekt daarbij altijd naar die andere oplossing.
Projectmatig werken anno nu
Dit boek gaat over planningen. Over hoe die steeds weer uit de rails lopen. Over kosten die onbedoeld de pan uit rijzen. Over opdrachtgevers die op het laatste moment net iets anders willen. En over projectleiders die zich de benen uit het lijf lopen om de deadline nog enigszins te halen. De traditionele ‘planningsmethode’ lijkt niet meer te werken in een wereld waarin veranderingen zo snel gaan als vandaag. Die wereld vraagt steeds vaker om een andere manier van projectmatig werken. Daar gaat dit boek over. Wanneer je kiest voor de traditionele methode en wanneer je beter de nieuwe scrummethode kunt gebruiken.
De auteur vroeg in de briefing om ‘een scrumbord met daarop ‘post-its’, graag met mensen of een team erbij’. Maar ja, ook dát is net iets anders gelopen.
Mens en organisaties
Een grafische aanpak voor ‘mens en organisaties’. Een boek waarin tal van wetenschappers en experts uit de praktijk zicht geven op 24 essentiële evoluties binnen het HRD-domein, vanuit drie invalshoeken. Evoluties van het individu, het team en de organisatie. Voortdurend leggen de auteurs de verbinding tussen theorie en praktijk, of het nu gaat om leiderschap, de toekomst van leren, duurzame inzetbaarheid, zelfsturing of ‘tribe-denken’. Ze bieden tips en handvatten om op een onderbouwde manier de uitdagingen van morgen aan te gaan. Zo blijf je op koers!
Wahlberg
De eerste businessroman van Thema, over de kracht van Executive Coaching. Ontmoet Dirk Wahlberg: succesvol CEO van een groot bedrijf. Hij raakt zowel zakelijk als privé in een flinke crisis. Zijn arrogante, narcistische en onvriendelijke gedrag maken dat de Raad van Commissarissen van zijn bedrijf hem een ultimatum stelt. Noodgedwongen en wanhopig wendt hij zich tot een coach. Dankzij de samenwerking met hem krijgt hij inzicht in de oorzaak van zijn gedrag en werkt hij aan zijn leiderschapskwaliteiten. Zijn persoonlijke verandering komt pas echt tot uiting als hij drie jonge talenten binnen zijn bedrijf begeleidt in het opnieuw uitvinden van het bedrijf.
Zo’n verhaal vraagt om een sjiek uitgevoerde, filmische cover. We denken dat dat wel gelukt is.
Training 2.0
We weten steeds meer over ‘hoe we leren’. En we zijn allemaal gewend geraakt aan het snel verwerken van visuele en digitale informatie. Hoogste tijd voor trainers om hun didactiek onder de loep te nemen. Volgens de auteur Titia van der Ploeg zijn er zes elementen die samen zorgen voor een impactvolle training. Met de methode ‘impact’ zorg je ervoor dat de deelnemers aan een training aan het eind van de dag meer energie hebben dan aan het begin. Dat de deelnemers ‘goed gevuld’ naar huis gaan en het idee hebben dat de tijd omgevlogen is. Met deze illustratieve oplossing verbeelden we de impact van training 2.0 op ons brein. Letterlijk.
Fuck the quarterlifecrisis
Femke Kamps is freelance editor en online content writer en blogt op YouniqueBlog.nl. In 2016 kwam ze zelf in haar persoonlijke quarterlife crisis terecht. Met dit boek hoopt ze nu andere twintigers die worstelen met hun identiteit en het alledaagse leven te inspireren. Maar dan leuk. Want als ze één ding heeft geleerd, dan is het wel om het leven met een korreltje zout te nemen. En wat roze sprinkles. Het eerste idee was om een Barbiepop (symbool voor jeugd en perfectie) te fotograferen, die bij de pakken neerzit en het ‘even niet meer weet’. Maar na wat mailverkeer verdween de pop van de tekentafel. Via wat omwegen zag dit ontwerp het licht. Dit ter illustratie dat het soms even duurt voordat iedereen écht gelukkig wordt van een ‘ander’ voorstel.
Grip op je stress
De belangrijkste persoon die iets aan jouw stress en onrust kan doen, dat ben jezelf! Met dit werkboek ga je actief aan de slag om werkdruk en stress te verlagen. Leer ‘nee’ zeggen tegen een te hoge druk en ‘ja’ tegen jezelf. Ga aan de slag met het ‘Grip-op-je-stress-werkboek’. Want wie heeft het nu niet druk?
Nu blijft het natuurlijk wel de vraag of onze vormgevers dit boek gelezen hebben, voordat ze dit omslag maakten.
De omgekeerde grip
Een businessroman over ‘Commitment Based Management’. Een praktische en effectieve methode om de performance van professionals en teams in een snel veranderende organisatie te verbeteren.
De verklaring van de titel? Door in het golfen een ‘omgekeerde grip’ te hanteren (je handen andersom op het handvat) laat je je oude patronen los. Dat doet de hoofdpersoon op advies van de pro op de baan, en ook op het werk. Hij ontdekt dat hij door vertrouwen te geven en los te laten – én goede, haalbare afspraken maakt – betere resultaten haalt met zijn team. De briefing voor deze cover waarschuwde om de valkuil van een ‘sportboek-uitstraling’ te vermijden. De reactie op het eerste ontwerp was meteen goed. Alleen één vraag: ‘kan die ene hand een golfhandschoen aan?’. Dat bleek een ‘eitje’.
Meer projecten