Selecteer een pagina

‘branding’ voor BAKKER VAN MAANEN

Koffieleuten in stijl

Gezocht: naam plus beeld voor het nieuwe bakery café van Bakker van Maanen.

Een volledig vernieuwde horeca-afdeling. Dat was één van de ambities van Bakker van Maanen. Inmiddels is een flink aantal vestigingen geopend waar de verkoop van brood en banket hand in hand gaat met een eigentijds bakery café.

Die café’s – onderdeel van de winkel – zijn comfortabel en sfeervol ingericht, waar je ‘effe een bakkie doet’, de buurt of je vrienden ontmoet, met collega’s luncht of in je uppie een ontbijtje geniet. Dit alles onder het genot van vers­gezette koffie, lekkere snacks uit de categorie ‘hand­gemaakt’, en meer.

De vraag was: hoe communiceer je dit? Welke naam gebruik je en welk beeld hoort daarbij? Wij kwamen met een krachtige oplossing door het alledaagse begrip ‘koffie­leuten’ te verpakken in een hippe Art Deco-stijl, die comfort en kwaliteit uitstraalt, en goed aansluit op de sfeer in de café’s.

Zoals bij elk project borrelden er meerdere ideeën op en maakten we minstens zoveel verschillende voorstellen. Hier twee uitingen die de eindstreep net niet hebben gehaald.

schets

schets

lekker tot de laatste kruimel

Duinen Original. Sinds 1985.

Sinds 1985 maken de bakkers van Van Maanen hun Duinenbrood. Het idee ontstond tijdens een lange wandeling door de Katwijkse duinen. Daar werd de kiem gelegd voor Duinen Original, een authentiek en karaktervol brood, dat door smaak, samenstelling en bakproces net even anders is dan alle andere broden.

De eerste. De lekkerste.

Duinen Original ligt elke dag in elke Van Maanen winkel als eerste op het schap. Tijdens het ‘Duinenuurtje’ van 8 tot 9 in de ochtend kost een Original slechts € 1,95. Die combinatie leidde tot het thema ‘De eerste. De lekkerste.’ Daar bedachten wij een kwieke haan bij, die in de duinen het ochtendgloren welkom kukelt. Op basis van dat beeld ontwikkelden we diverse uitingen voor een campagne die tot doel had het Duinenbrood opnieuw onder de aandacht te brengen. Van een ‘Duinennieuws’, schapkaarten en A1-posters voor het stoepbord, tot een spaaractie voor een gratis Duinenontbijt.

Pin It on Pinterest