Geluk in de buurt
Met meer dan 50 winkels brengt Bakker van Maanen behalve brood ook een beetje ‘geluk’ in de buurt. De winkel fungeert als ‘buurthuis’ met brood als ‘verbinder’. Dagelijks vinden er duizenden mensen vers gebakken brood, verse koffie en nieuwe momenten om elkaar te ontmoeten. Bovendien is de bakker geïnteresseerd in de buurt, en wil graag een ondersteunende bijdrage aan lokale activiteiten leveren. Dàt is waar Bakker van Maanen voor staat. Wij helpen graag mee bij de vormgeving van dat beetje ‘geluk’.
Buurtfoto op de muur
Om de buurtfunctie van de bakker te benadrukken krijgt elke winkel een weidse overzichtsfoto van de buurt aan de muur. Die hangt er niet zomaar. Daarvoor gaat eerst een drone de lucht in, om de buurt én de winkel zo goed mogelijk in beeld te brengen. Daarna wordt één van de gemaakte foto’s uitvoerig bewerkt, zodat alle buurtbeelden straks dezelfde, herkenbare en frisse stijl uitstralen. Een prettig staaltje ‘photoshopwerk’. Hieronder kan je de originele foto en het uiteindelijke resultaat mooi met elkaar vergelijken (beweeg de scheidslijn heen en weer).
Personeelsmagazine
Hier komen de mensen van Van Maanen aan het woord. Uit de winkel, het kantoor en de bakkerij. Nieuwe mensen stellen zich voor. Passie met het bakkersvak wordt uitgedragen. De buurt komt aan de beurt. En nieuw beleid wordt toegelicht. En wij? Wij voorzien het magazine een aantal keer per jaar strak van vorm!
Handgemaakt
Handgemaakt brood is van ambachtelijke kwaliteit. De producten onderscheiden zich in samenstelling, smaak en versheid.
Aan het promotiemateriaal voor deze bijzondere broodproducten binnen het Van Maanen assortiment, wordt door ons minstens zoveel zorg besteed.
Affiches Eigentijds
Deze ontwerpen kwamen niet verder dan het ‘conceptuele’ stadium. Maar we vinden dat ze wel gezien mogen worden.
De vraag was een logo plus beeld te ontwerpen voor een nieuw, non-food label van Bakker van Maanen. Naam van het label? Eigentijds. Denk aan serviesgoed, bestek, schalen, potten, keukengerei, theedoeken. Bijkomende wens: de stijl laten aansluiten bij het Art Deco gehalte van het affiche Koffieleuten. Uiteindelijk staat het assortiment wel in de winkel in Delft. Tot nu toe ongelabeld.
Appeltaart-doos
Appeltaart voor de Europese markt. Op de grootste ‘foodbeurs’ van Europa wilde Bakker van Maanen zijn appeltaart onder de aandacht brengen. Maar dan wel in een niet-alledaagse, opvallende doos.
Wij maakten een houten doos van karton. Met aan de bovenzijde een doorkijkvenster naar de smakelijke taart. En aan de zijkanten een kijkje op de biologische appels die in de taart verwerkt zijn.
Meer projecten